Cari Blog Ini

Selasa, April 01, 2003

Eh... eh... dah setengah bulan jurnel tak diupdatekan.. AKU busy .. MUDNO? Asal ko tak buat ape² weih?! Dalam masa 2,3 minggu ni memang sibuk betul AKU.. tak sempat nak online lame². Emel pun banyak yang tak sempat nak reply. Sorry...

*****

16.03.03
Perkarangan Dewan Jubli Intan, Batu Pahat
Approximately 10 am

Ketika AKU bersiap nak menangkap gambar, "Aar... Cepat.. Cepat dok belakang die... Ok... Satu... Dua..." Tak pasal² abang RAIHAN yang penyanyi utama tuh nyampuk, "Lapan!!" Heh... Budget lawak la tuh. Hehehehheheheh! Tak sangka pulak aku boleh jumpa RAIHAN masa nak tinjau² education fair yang diadakan dekat sini. Dapat autograph... dapat ambil gambar...(bape banyak ambik.. hahah! jakun betul!) siap dapat bebual mesra lagi... orang tak seberapa ramai.. takde la berebut.

Yang pasal edu fair... banyak juga la gerai yang ada.. but mostly IPTS. Yang IPTA, UM dengan KUiTHO aje. Yang lelain tu, ade KYM, UNITEN, L&G TwinTech dan pelbagai lagi. Jumpa budak² BP kat sane. HAIRAZI, YUSRI, MUDNO. AKU pegi dengan sape? Macam biase la... FAZLI, DAIN, HEKAL. Malam tu tidur rumah DAIN. Kita orang dinner (ceh...) dekat SABAK AUR. Satu tempat dekat² dengan tapak pembinaan jambatan kedua MUAR. 4 orang punya makan.. agak² berape ringgit? RM71.00! Huhu!

*****

20.03.03
Petronas Kiosk, Jalan Sulaiman
Tah pukul bape tah

"20 inggit, pam 4," "Azimin! Heheh, bile mase lak ko pakai proton saga nih?" Eh, sape pulak la yang kenal aku nih. Lor... MALIN rupenye. Borak² kejap dengan die. Hari tu die baru masuk kerja. Saje nak mengisi masa sementare cuti kat MMU. Nampaknye memang die nak stay situ agaknye.. MALIN2... Geram betul aku nengok ko. Macam mane la ko bleh jadik puteh gebu macam cine? Hehe...

*****

24.03.03
Mahkota Parade
Approximately 2.00 pm

"Ko nak makan kat mane?" "Suke hati laa.. aku tak kisah.. ko yang nak belanja.. ikut ko la," Hahah! Masa balik dari KL, nengok PAK UDA balik haji, singgah Melaka. Pegi MP, teringat janji AKU nak belanje FANA.So, msg la die. Kebetulan die memang ade dekat area² banda, tengah jenjalan dengan sepupu die. 1st time woo kuar makan dengan pempuan... Sepupu die lak segan nak join. Dah tu berdue jek. Dah ler colour pakaian lebih kurang same.. sepasang. AKU pakai kemeje merah, FANA pakai baju kurung pink. Macam couple lak rasenye. Heheh. Makan kat KFC. Adela borak² dalam sejam. Pastu jalan dengan die pegi Reject Shop kat dalam MP tuh (tempat die janji nak jumpe balik dengan sepupu die). Pastu balik.. Hahah! 1st timer...

*****

27.03.03
Rumah
10.45 am

Telefon rumah berdering. AKU yang tengah dalam bilik air, baru nak mandi, terkocoh-kocoh mengenakan semule tuala dan terus berkejar mendapatkan telefon. "Zi, telefon," AYAH dah pun mengangkat dulu. "Hello, Azimin yer?" Kedengaran suara manis seorang wanita di hujung talian itu. "Adik dulu ade mohon petronas kan?" tanya wanita itu. Petronas?!

*****

28.03.03
PERMATA, Kajang
12.30 pm

"...About the reccomandation to ban cars entering the city to avoid traffic jams, I think I would say yes. I agree. There are some problems will occur, as our friend here said just now. He said, what if there is an emergency that need someone has to enter the city with their own vehicle, like to the hospital? That's right. But the government could transfer hospital to rural or suburban place..."

Aduh... kene interview dengan Petronas. Mencabar betul. Sebenarnya yang susah tu nak cakap Inggeris. Kene pulak masuk group dengan bebudak elit KL. Giler ah die orang... speaking macam Mat Saleh. Huhu! Tajuk yang AKU kene ringan jek.. pasal traffic jam. Start interview pukul 10 lebih. Tapi aku kene pukul 12.20. Sebelum tuh, pukul 8 ade briefing pasal ESU dengan UTP. Breakfast free, makan kuew tiau. Lunch kene beli. AKU pun tatau makan ape. Hi tea free, makan bee hoon dengan roti letak sosej.

Pegi sembahyang naik kete member, same group dengan aku. Patutnye ade bas yang bawak, tapi group kite orang abes pukul 1.15. Kelam kabut betul mase interview. Time sorang² cakap ok... tapi bile discussion, tak berape ok. Mase dah suntuk. Patutnye 40 minit. Interviewer tu pendekkan kepada 15 minit jek. Aiseh... susah betul nak nyampuk cakap. Nyampuk pun, nyampuk sikit². Kire macam aku ni pengerusi forum aar... tanye² sket.. ulas² sket.. hahah! Ntah la... doa dan tawakkal aje la...

*****

30.03.03
The Store, Muar
3.45 pm

"Aku amek kaler cam ko.. ko amek kaler cam aku nih? Hahah! Terbalik jek," Sibuk memilih dan membeli baju² dan keperluan matrik lain. Walaupun intent tanak masuk, aku pun menyebuk same² membeli baju kemeja. Heheh.

Sebelum tu tengah hari dalam pukul 12 ade gath bebudak form 3 Maahad Muar. Ramai gak aar yang ade. Ada la dalam 30 lebih yang datang. Makan nasik beriani, mi goreng, kuih sikit². Macam² cite aar kuar. CACING dalam dilema nak masuk matrik ke nak UIA. TAHIRA yang best student johor tu dah decide tanak masuk matrik. Die nak tunggu UIA/JPA. HAFIZA ISMAIL pun nak tunggu UIA/JPA. KHAIRIYAH pun same. HUDA pun. Dan ramai lagi pun. Hahah! Tapi kebanyakannya nak masuk matrik ar. HEKAL, DAIN, FAZLI sume nak masuk matrik. Yang pegi interview Petronas... HEKAL, MUDNO, AKU, AKHMAR. Harap² dapat. Hari tu orang Petronas cakap, kalo boleh die nak kuar kan result interview tu sebelum pendaftaran matriks. Doa and tawakkal aje la...

Demikianlah mengikut kronologi beberapa aktiviti dan kejadian yang berlaku sepanjang AKU tak tulis jurnel nih. Sebarang kesilapan harap dimaafkan. Sekian, terima kasih.

p/s: wei mudno! aku nak buat vote baru untuk Jom Undi tuh.. ko ade idea nak soal ape?

Tiada ulasan: