Cari Blog Ini

Khamis, Februari 24, 2005

pernah sekali aku melihatmu(aku tgh buat assign)
bersama dirimu yang sebenar(tgh tido)
bibirmu seperti membisikkan sesuatu padaku
namun gagal aku mengertinya(mengigau kot)
lirik matamu seperti memberitahuku sesuatu padaku
namun sukar aku menterjemahkannya(dah tutup pon mate ko)
wajahmu seperti menyatakan sesuatu padaku
namun sukar aku memahaminya(mimpi ape yerk?)
dan aku ... masih melihatmu
dan ... terus melihatmu
untuk itu
tiada kata yang lebih utama untuk kau terima dariku
melainkan arigato na... jimin san!
syukran jazilan jazakallah....(hmm berharge ke kate ni?)

haitham
bilik aku
1.30 am
21 feb 2005

Heh. Letih malam tu. Dah tak tahan dah, aku tido dulu, membiarkan haitham buat assignment programming die sebelah aku. Pandai-pandai ko la haitham simpan laptop tu. Bangun-bangun esok nye bukak laptop ade sajak ni kat desktop. Hehe.

Petang tu aku ajak haitahm jogging. Dah lame gile dah tak bersenam aku nih. Last badan aku bepeluh sebab sports pun mase main badminton da ujong-ujong final sem kat matric. Adela dalam 4 bulan yang lalu kot? Terase badan ni dah dipam-pam, gemok. Semput jugak nak jogging ari tu. Rupenye ade tasik gak kat uia ni macam tasik kat um, ade trek jogging keliling die. Tengah-tengah tasik ade orang main kayak, keliling jogging trek ade banyak kelompok awek-awek uia tengah bekelah, beli makanan dari pasa malam dekat-dekat situ. Control gile nak jogging kat situ. Hehe.

2 hari berturut-turut lepas tu aku asek tido jek. Tatau la sebab letih sangat dah lame tak jogging ke or memang perangai tido aku ade balik. Selase hari tu aku bangun pukul 10 am. Kelas electric circuit start pukul 10 gak. Isk2. Tak mandi lagi macam hari tu bangun kol 10.10, terus tuka baju, gi kelas. Sampai kelas pukul dekat-dekat pkul 10.30. Better late than never rite? Hehe.

This week tak banyak sangat keje. Happy je aku tiap-tiap malam boleh study sket (sket je.. sebelum ni takde langsung..), keje-keje sume dah setel awal. Tu yang bestnye, keje jangan tangguh, dapat, terus buat. Tapi minggu ni punye keje yang due next week aku tak start pun lagi, hehe. Farah msg aku pagi aku pegi kelas electric lambat tu, cakap nak datang uia, nak dengo forum 'Freedom of Religion'. Aku pnah nampak iklan tu, tapi tak tau bile. Uitm hantar 1 bas gi uia, dengo forum tu.

Crite kat firs pasal forum tu. "Aku tak pnah dengo lagi forum macam tu, boleh jugak pegi malam ni.." die cakap. So malam tu pegi lah. Sampai-sampai forum dah start, terus denga pembentangan article 3 and article 11 of federal constitution. Ni macam untuk dak laws jek ni. Nengok keliling, semue aku tak knal. Denga panelist lain plak, cite pasal laws gak, semue sebut terms law yang kiteorang tak pnah tau. "Aku rase kite bedue jek la dak engine kat dalam audi ni..".

Tapi best gak denga forum tu. Cite pasal isu kebebasan mengamalkan agama kat malaysia, i.e. pakai serban pegi sekolah. Panelist ade lecturer uia, x-lecturer um, dengan sorang human rights activist, a non-muslim chinese. Macam activist tu cakap, dalam forum biasenye ade 3 jenis panel, panel yang btol2 sokong certain issues, panel neutral and panel yang menyelewng. Memang jelas pun, malam tu ade tiga2 panel macam tu. Dah jadik macam debate jugak la sket. Lepas forum jumpe farah kat luar audi. Betul aku agak, forum ni memang untuk student laws. Die kate ramai students dari univ lain cam uitm anto 1 bas student laws dieorang, ukm, um, semue turun uia. Dapat la blaja sket-sket pasal laws. Hehe.

Malam tu aku tak tido, nyusun jadual untuk esoknye. Esoknye nak register course subjects untuk next sem and next two sems. Sampai pagi aku ngan muk nyusun jadual, cantik gile jadual tu, considering all factors, time, course, lecturers, workloads. Siap dengan 2 backup plan kalau 1st plan tak dapat nak register. Sebab benda ni kene berebut esok, seme batch aku nak register course subjects yang same esok. Abes susun pukul 3.30 am. Lepas muk balik, ingat nak study sket, teringat lak malam esok kat halaqah kene tasmi' surah-surah naqib suruh hapal since awal sem lagi. So hapal la sampai subuh.

Esok petangnye, tibae mase untuk berebut nak register. Sampai kat software lab pukul 4.30 (register online start pukul 5 pm), computers seme dah booked, penuh. Cemane nih? Nak register kat lua? Aku tak harapkan sangat azim yang offer nak tolong registerkan dapat registerkan aku on time, before course subjects tu closed. Die register kat luar, kat midveli. Kadak dah ade depan komputer tu, tumpang jek la die karang.

Pukul 5, seme tengah berebut register. Aku, muk, lemek, acer, firs and others yang lain tak dpt computers hanye nengok dan menanti giliran je. 5.02 pm, tiba turn aku, ade komputer kosong, tah knape brother tu tinggalkan. Register untuk subject workshop, the most vital course dalam penyusunan jadual aku malam sebelum tu, tak dapat course tu memang susah la. My worse fear was comfirmed. 'Section is closed' msg appeared on the screen! Tak mungkin! Dalam mase 2 minit jek dah abes? Aduh...

Kelam kabut gak aku mase tu. Berebut-rebut nak satu kelas ngan geng-geng aku tu lagi. Firs dah tak tentu arah dah. "tolong aku.. tolong weh..". Aku pun tatau nak buat ape. Bertukar-tukar computer aku ngan bebudak lain. Pasrah workshop tak dapat. Backup plan pun tak suit. Suit dengan short sem jek. Next two sems aku nye jadual kene rombak habis. Tapi alhamdulillah, next two sems tu lepas jugak la crdt minimum yang kene register. Kalo tambah dengan yang reserve lagi, banyak gak crdt. Tapi reserve tak boleh nak harap sangat. Memang kene register manually la nanti.

Malam tu tido lewat. Dah le semalamnye tak tido. Tido lewat sebab melayan petet, acap, ngan mat main who wants to be a millionare. Main game tu sampai lebam, sampai pukul 3 dari kol 12. Release tensen register petang tu. Anyway, bagus, boleh mengasah pengetahuan am. Hehe.


"Ade kamera eh? Baguslah, teknologi" mat, my rumet kate. Hehe. Lepas tu begamba sakan ngan acap skali. Tak lame lepas begamba tu, petet datang, main 'who wants to be a millionaire' sampai pukul 3. Hoho!

Skarang ni hatham dengan amin ade kat bilik, tengah wat power point untuk present porgramming isnin ni. Aku yang lari gi cc. Hehe. Balik dulu. Nengok ape yang dieorang dah lakukan.

Tiada ulasan: