Cari Blog Ini

Selasa, Mei 03, 2005

Weekend lepas baru jee habis Jati Diri Dan Kecemerlangan Akademik. Aku kene group 88. Takde sorang pun aku kenal. Brothers dlm group tu 4 org jee termasuk aku-Anas budak econs, Jarir budak Laws, dan sorang lagi Haris kalau tak silap aku, budak Ben. Ada laa terselit 2 org budak engine sisters. Tp tak pernah jumpa pun. Fasilitator sister. Rupa2nya asal sama dgn aku-Bentong. Ada lagi 2 org sister dari Bentong jugak. Uishh.. ramai jugak budak Bentong ni. Aku igt aku sorang jee. Seperti biasa, LDK dijalankan. Topik yg kene bincang pasal PM, Globalisasi. Hasil perbincangan aku boleh agak yg mana anti-kerajaan dan pro-kerajaan. Malam lak ade ceramah. Speaker yang dijemput Boleh tahan jugak. Setiausaha politik PM, Pensyarah berpengalaman, Sidek Baba. Tapi aku respect sorang speaker tu. Lupa laa nama dia. Mula-mula masa dia bagi salam nak berucap tu tak ubah seperti baru bangun tido. Tp bila dah cakap, banyak pengalaman rupanya. Dia tahu banyak hal2 dan sejarah pembentukan malaysia yang ada sebahagiannya takde dalam buku teks sejarah.

Malam kedua jati diri- Bicara Siswa. Ramai org bersemangat malam tu. Bukannya semangat nak tengok tapi nak masuk tv. Cehh.. Tp ni first time aku tengok krew2 tv buat preparation utk siaran live. Diorang dah siap semua setengah jam awal. Aku duduk depan sekali. Dah laaa depan aku diorang pasang spotlight. Berair mata aku.. HuHu. Sebenarnya aku tak pernah tengok pun bicara siswa ni. Secara live mahupun secara tak live. Bila tengok jee.. Aku rasa macam tak nak tengok dah. Topik yg dibincangkan malam tu Peranan Media-Menghancurkan atau Membangun .... lebih kurang camtu. Sori laa aku tak igt. Panel yg dijemput presiden MPP UPM dan USM. Pastu timbalan rektor- Dr. Ismawi.

Woi Jimin. Bukan nak ajak aku pun pergi book fair. Sudah arrr.. Nasib baik aku dah pergi minggu lepas. Dan aku jugak berjaya mencari buku yg dikehendaki. Tu laa Jimin. Pergi dgn aku mesti dapat punyer buku ko tu. Aku beli buku Electric Circuit. Dekat RM70 gak. Aku dengar member aku beli buku sama kat jalan TAR. RM60 jee. Hampeh. Kalau aku tau baik aku beli dgn member aku. Bukan book fair namanye kalau harga lagi mahal. Tertipu aku. Pasal Internet atau dipanggil Hotspot(kalau tak silap aku- malam ni asyik lupa je) dah diumumkan oleh Dr Ismawi masa dia bagi ceramah Jati Diri. So, bukan Mahallah faruq jee. Everywhere, anywhere kat UIA ni akan ada. Siapa2 ada labtop tu. Gunakan dgn baik. Pasni Jimin, jgn laa kedekut dgn labtop ko yek. Hehehe.

Tiada ulasan: