Cari Blog Ini

Khamis, Mei 19, 2005

"Ano-san! Ano-san!"

Hehehe. Sekarang ni aku obses nak cakap jepun jek. Naruto nye pasal ar nih. Bile ek nak sambung nengok naruto lagi? Baru sampai siri 102 jek nengok ari tu.

"Lei kao tim mei ar?"

Satu lagi ayat kantonis yang berjaya aku bina. Thanks to you farouq yang ajo aku basic sket-sket pasal susunan ayat, skarang ni vocab je tak banyak. Betul ayat kat atas tu, aku dah tanye dak group aku dalam workshop, boon. Die ketawe mase aku cakap ayat tu (kelakar ke cara aku sebut ayat tu oi?), tapi lepas tu die cakap "betul ma..". Ayat atas ni maksud die, 'awak sudah siap ke belum?'.

Aku tanye soklan tu kat boon semalam mase buat milling kat workshop. Milling ape ar? Aku pun tatau. Tapi semalam mase milling ni potong aluminium mm by mm, sket-sket potong gune mesin die. Lame.. lame tunggu turn. Mesin ade 4 jek bleh gune, orang ade 10. Heh. Mintak nak buat overtime malam tu, dapat plak (selalu memang tak dapat pun kalo mintak dah petang-petang macam tu, dah penuh). Tak penah pun buat overtime malam sebelum ni. Serupa jugak, orang ramai, tapi tak seramai mase office hour.

Dalam mase buat overtime malam tadi sempat plak cakap-cakap dengan akram ngan salmi cerita pasal sbc 14. Hehe. SBC 14? Ape yeh? Student Batch Council 14, aku termasuk dalam golongan student engineering batch 14 (student 042, 043, 051), council ni lah yang menjadi suare aku dan suare batch-batch aku yang lain dalam Engineering Society, enginius. Malam 24 may ni ade election nigth nak lantik wakil-wakil batch dalam SBC, termasuklah presiden tu semua-semua. So, sesape yang nombor matricnye 042, 043, datangla beramai-ramai ek? Korang gak yang nak jadik wakil kite. Kan? Kan? Ehe..

Tiada ulasan: