Cari Blog Ini

Khamis, September 23, 2004

tracing
int atau main
array atau call
apa itu semua
ada apa dengan itu
kecelaruan atau kefahaman
kefahaman dalam kecelaruan
aku faham?
engkau faham?
semua ini dilakukan jua
kepalaku angguk tanda faham
tak lama angguk tiada langsung
kita teruskan jua
manusia mencari ilmu
ilmu memang berharga
ini semua ilmu?
ia berharga?
apa nilainya
apa natijahnya
kebingungan di kepala?
......

Mati mati aku ingatkan haitham pinjam testpad aku nak tulis ape yang madam dok lecture kat depan kelas. Sempat plak tu layan jiwang tulis sajak. Bile dah kantoi ngan aku, cpat-cpat berenti pastu kasik balik testpad kat aku. Hakhak! haitham2...

Tapi mmg btol celaru pun kepale. Sebelum lecture td dok ngadap pc kat lab 3 jam wat program yang paling susah aku pnah wat. Kalo nak diikotkan memang tak jadik. Mule-mule tu ade 16 error, tak bleh execute. Sket-sket petet ngan aku carik salah. Sampai bleh execute program. Da lepas tu ade runtime error lak, tak bleh nak masukkan input dlm program. Cek lagi.. Dah tau salah, bleh masukkan input, tapi salah kira plak program ni. Petet dah tersenggut-senggut dah ngantuk. Isk232.

Surrender ar, tanye madam. Madam rombak balik hampir separuh source code. Kejap je, 5 minit. "This should be here. This should be there. These should be like this. Then you can get the answer correct rite?" "I've tried this program, i can do it in 15 minutes, and i thought u all can do in less than 2 hours". Tah ape yang payah sangat nak wat program tu tatau ar.. Pasal array kot? Array yang bercelaru dalam kefahaman? Hohoho!

Tiada ulasan: