Cari Blog Ini

Khamis, September 16, 2004

"Lecturer tak dapat royalti ke kasik exam paper kat ENGENIUS utk dijual? Penat lecturer buat exam paper.."

Hehe. Lame tak jumpe lecturer mintak paper final last sems. Kalo jumpe lecturer yang cakap macam atas ni, sronok ar. Peramah, bleh buat gurau-gurau sket. Dulu mase 1 st year wat keje ni, kene jumpe lecturer yang aku blom cakap ape pun (aku baru jek introduce aku dr ENGENIUS) dah marah-marah. Maybe die menyampah agaknye ENGENIUS asek mintak jek.

Lepas jugak tanggungjawab aku pegang duit edu. Risau aku pegang duit banyak-banyak. Seme dah serah pade dak 1st year dah. Gune la korang utk exam paper stall. Hoho.

Weekend ari tu gi midveli main bowling. Lame giler dah tak main. Sengat dah hilang dah. Hehehe. Tak puas main 1 game, main 2 game, tak puas main 2 game, berenti, main lain kali ar, pokai ar duit! Seronok.. seronok. Rase macam tanak kuar jek dr cosmic bowl tu. (Seronok bukan ape.. seronok nak kejo points bebudak nih)

Ari selase ari tu gi donate blood. Donate blood? Waa.. 1st time siot donate. Dulu mase 1st sem 1st year aku gi gak. Dah tau tak layak aku gi gak.. mane tau leh lepas ke. Isik borang. Pastu mase cek darah kantoi ngan pegawai. Tak cukup umo. 2nd sem busy, tak sempat nak pegi. Sedar-sedar dah abes dah kempen tuh. Dapat gak akhirnye derme ari tu. Hampir satu kelas gi derme, cam rombongan lak.

Mule-mule masuk dewan donate tu bedebar-debar gak. Cek darah, darah aku tak brubah, still macam ari tu, B, hehehehe :p. Sampai nak tunggu turn tu dah cuak dah. Nengok bebudak kene cucuk kat tangan. Besa siot tiub die cucuk. Aku dah ar jenis yang agak takut nengok darah. Isk...

Sampai turn aku, aku tak nengok pun cemane die cucuk tangan aku. Sedar-sedar darah aku laju jek kluar. Takde ar sakit pun, sakit lagi mase sunat, hehe. Juan ngan din dok sebelah aku, sederet dak maahad muar derme. Hehe. Kejap jek. Less than 10 minutes dah menggelembung dah bag darah. Merah kepekatan darahku. Hehe. Laju darah aku kluar kalo nak dibandingkan ngan dak-dak nih. Sebab bedeba-deba ke? Hakhak. Lenguh gak rase pastu. Lenguh main boling tak abes lg, kene plak cucuk kat tangan yang same. Ngantuk. Letih.

Malam ni ade Solidarity Night kat AMF. Cam tak best jek. Sebab ape cam tak best? Sebab aku nengok orang yang nak pegi ramai, comite taaruf kuang-kuang 200 org pegi. Comite iptim lagi? Atlit iptim lagi? Wakil-wakil society lagi? Waa.. mau macam kerje kawin kat AMF malam ni (kene pakai baju batik dengo cite.. ilham dtg ketuk pintu bilik pg bute td nak pinjam baju batik aku.. hehe). Mentang-mentang name solidarity, seme org die nak jemput. Dulu aku da bajet makan kat table bulat di mane aku bleh puase satu hari, malam tu baru nak makan. Tapi kalo dah ramai cam tu.. Tatau lah. We'll see tonite.

Tiada ulasan: