Cari Blog Ini

Isnin, September 20, 2004

Petet semangat seh usyar frenster. Hakhak! Baru balik hantar assignment math yang baru sahaje disiapkan tadi. Sampai terpaksa tuang kelas physics tadi nak siapkan! Sume pasal aku spend the weekend kat umah enod yang best kat bangi...

Lepas quiz ari tu bebudak ni ajak gi umah enod. Cam tanak pegi, sbb assignment tak siap lg, pastu plan nak study the whole weekend (eceh..). Tapi oleh kerana dulu during sem 2 mase bebudak ni pegi ramai-ramai aku tak gi.. (mase tu busy buat ENGENIUS board), bile lagi nak pegi kan? So pegi lah.. ikot enod, juan ngan farouq

Sampai bangi kol 430, tak terus ke rumah, tp gi kedai buat medal, farouq ngan enod nak amek tempahan medal basketball ngan buat colar dot ENGENIUS. Kol 6 lebih baru setel. Balik umah enod.. waah.. besa siot umah, corner lot, atas bukit, depan umah dr. fazdilah kamsah, no 4, jln 3/6l, bbb. Cantek giler umah.. layak masuk dalam magazine 'anjung seri', layak gak masuk antara rumah-rumah idaman aku, hohoho! Design die.. peh.. ala-ala umah dato' tan sri dlm drama-drama melayu, swimming pool je takde.

Lepas mandi, kol 8 lebih layan steamboat kat d'nelayan. Tenkiu pakcik belanje kami. Satu kepala RM 10, makan unlimited! Peh.. aku ape lg.. nilah peluang. Udang beso aku rase lebih 10 ekor aku makan. Lala lagi? Sup tulang lagi? Fishball, ketam ball dan mmcm lg? Kuih lapis yang sedap giler lg? Fuuh.. kenyang giler-giler nye.

Balik, tak ikot parent enod, bebudak ni ajak gi main snooker. Aduh.. "Aku bukannye gheti main dowh.." "Ala.. main jek.. aku ajo," semangat giler juan nak main. Enod ngan farouq main table lain, aku ngan juan main table lain. Dulu penah main skali kat ss 14, sebijik haram ball pun tak masuk. Huh! Tapi this time ade improvement ar.. Hoho! Bola merah ade ar 4,5 bijik, bola warne ade 2 bijik masuk! Lebih dari juan sebijik tu.. ! Ni yang membuatkan aku nak main lagi nih! (Tp seme tu dgn tunjuk aja budak lagi 2 org tu, die org abes 2 game ketike aku ngan juan terhegeh-hegeh lg nak abeskan 1st game, otai giler..)

Balik kol 1 lebih, penat, lepas mandi, solat, terus tido. Bangun esoknye kol 10 lebih. Memacam nde leh buat sementare nak tunggu enod bangun dan mandi, hehe. Gitar karen ade, siap ade distortion, giler best siot, bleh main lagu rock, cam real jek. Pastu piano lg, farouq aja satu lagu, pastu aku carik sendiri intro 'berhenti berharap', jumpe seh!

Tengahari, lepas setel beli hamper basketball, makan kat umah, mak enod masak, sedap giler. Sekali lagi aku berase kenyang melampau. Pastu gi jenjalan ngan juan, budak dueorg lagi tu main snooker lagi. Petang beli hamper lagi, pastu lepak-lepak, kire-kire duit, pas maghrib makan kopok sket, kol 8 lebih balik uia naik mercedes bapak enod bawak. Frankly i admit, 1st time naik merc, waaa...

Sampai kol 9 lebih, terus gi abc, ingat nak buat assign math, tp berborak-borak jugak akhirnye, sehinggelah kat kol 12 fizah call cakap dinner bbq kc mlm tu ade lebih, nak kasik aku, baru aku gi makan kat ukc ngan dein. Pas makan igt nak buat assignment, rupe-rupenye tido lebih baik utk aku mase tu, hoho! Bangun kol 10 lebih, mandi, siap pakai dress coat terus gi abc, phtostet, lame dowh.. sejam lebih baru siap!



Malam ni kol 11.30 dayah fly. Isk, terasa gak sedih. Dulu mase abang nak fly gi uk aku mase tu kecik lagi, tatau ape pun, tau suke jek abang aku nak fly. Die yang nangis peluk aku mase nak fly. Ni dayah plak.. terdetik gak kat hati rase sedih.. Pagi tadi die miscal subuh for the last time before fly. Isk232. I will miss her suboh misscall, i'm sure. Mudah-mudahan die dipermudahkan segala urusan, diberi petunjuk ketike kesulitan, dapat belajar rajin2, dpt keputusan yang cemerlang dan selamat pergi dan pulang, amin...

Tiada ulasan: