Cari Blog Ini

Sabtu, Julai 16, 2005

Juan bawak balik mi siput tadi, dari rumah atok die. Haha! Lame seh tak makan mi siput. Irresistible lak tu mi siput die. Da makan nak lagi. Dah makan nak lagi. Tapi kan, bile buat calculus nye assignment, dah buat nak berenti, dah buat nak berenti. Tak bleh ke, dah buat, nak buat lagi sampai abes ke, tak pun, dah buat, tanak benti ke. Ni tak. Bile dah buat sikit, mesti ade aral yang melintang. Kalo takde pun aral yang melintang, aku sendiri yang akan gi carik aral tu pastu lintangkan depan aku. Heh.

Mun mesti dah fed up nak suh aku study. Tiap-tiap kali suh aku study, aku gi nengok naruto. Aku gi nengok midori. Tak pun aku turun gi cafe, makan lame2, nengok tv kat cafe, borak2 ngan sesape yang aku knal kat cafe. Tapi buat calculus, tak mo plak buat lame2. Da buat soklan 1(a) dah berenti, baring atas katil, berangan2 20 minit, sambung balik buat soklan 1(b) 2 minit, pastu sambung baring balik 20 minit, and so forth...

Nak mintak maap dengan mun pasal tak ikot janji aku nak blaja btol2? Or be sorry to myself? Be sorry to which part of myself? Mintak maap pade perasaan malas aku sebab aku tak bleh menghalang perasaan malas tu? Mintak maap pade perasaan rajin sebab tak boleh mengangkat perasaan tu pade tahap tertinggi? Cantek nye aku bermadah. Huar huar huar..

Malam tadi meeting SBC. Lame, sampai kol 11 baru abes (tu yang takmo buat calculus ak? aral yang melintang.. hehe). Macam-macam bincang, mule-mule meeting dengan kak ju dengan seme SBC 12, 13, 14, cite pasal upcoming events n issues (including isu pasal implementing CACP.. kalo education kite ade CGPA kan? Ni co-curricular pun ade pointer gak, CACP name die. Akan di brief pada SBC14 yang lain insyaAllah tak lame lagi, 25 july ni maybe). Lepas meeting ngan kak ju meeting ngan other SBC14 members plak, discus pasal bile nak buat briefing CACP tu, buat skali dengan briefing pasal majoring untuk 042s and 043s, also briefing pasal SBC14 pade 051s yang baru masuk this sem.

Balik meeting, gi makan ngan aiman. Die tanye aku, "Sbc kite nih, ko agak nak buat website tak?". Idea yang sangat bagus aku cakap. Kalo buat kat tripod ke, yahoogroups ke, bagus jugak, kalo ade ape2 events ke news ke, bleh letak dalam website tu jek. Pastu bleh buat forum ke.. shout out ke.. "Bleh, bleh.." aku cakap. Maybe khair akan buat. Senang jek buat bende alah yahoogroups seme tu kan? Sambutan rasenye...boleh idop kot? Hoho. Em. By the way, ari tu aku ngan farid dah gi ITD tanye pasal wireless internet kat mahallah. Orang kat ITD tu jawab, "Emm..memang ITD da provide internet, cume mahallah jek yang blom configure lagi. Kite masih lagi bincang ngan pihak mahallah, mungkin dalam sebulan due ni adik boleh gune lah internet kat bilik. Mungkin kite akan kene kan bayaran, 20 inggit sebulan ke, tak pasti lagi. Ape-ape pun, kite akan umumkan". Em. Ade dengo jugak 20 inggit tu bayo pakai smart card yang tak lame lagi nak keluo. Dasat tak uia ade smart card? Hoho! Pasni nasuk library kene touch pakai smart card kat entrance, bayo fees pakai smart card, nak cucuk duet kat atm pun bleh pakai smart card uia. Dasat.. dasat. Hehe.

Em. Of all above, calculus tetap aku kene siapkan! Malam ni dah nak gi konsert haluan tsunami kat matrik pj. Esok dah nak kene gi REUNION sekolah. Aaa. Bile lagi nak buat calculus? Hari ini dan hari ini la. Tak pun petang ini. Tak pun sekarang ini. Walau ape pun aral melintang, takkan ku berputus ase dari perjuangan assignment calculus itu! That's my way of ninja! (background music - lagu mase naruto bersemangat nak menang) Ahaha! Ganbate!! Akiramenaide!!

Tiada ulasan: