Cari Blog Ini

Khamis, Julai 07, 2005

Ehem. Lame aku tak online. Kat rumah takde internet. Kat rumah jua takde laptop. Laptop aku rosak. BIOS die rosak. "Abes la ko jimin, BIOS die built in dalam motherboard, kalo tuko motherboard, kene kluo ribu-ribu ringgit la ko. Abes la ko.." mule-mule aku tanye juan die jawab cam tu. Ribu-ribu? Baru aku ingat, kan ade warranty lagi. 3 tahun tu warranty. Tapi terpaksa hantar laptop gi shah alam sbb warranty dari kedai kawan angah kat sane. So, kirim pada abang.

Tanye angah baru jap tadi, die kate next week baru bleh siap. Ngaaa!! Lamenye sengsara aku tanpa nyawa ku itu. Isk. Tak pasti jugak samada HDD aku tu kene format ke tak. Kalo kene format, bertambah merana lah aku. Naruto complete dari siri 1 sampai 139 ade dlm HDD tu. Ngaa!!

Kelmarin pergi sekolah. Nak jumpe pengetue nak mintak die sahkan result yang aku nak anto jpa. Tapi die takde. Yang ade cekgu saleha, cekgu bm aku mase form 4. Tibe-tibe aku rindu lak kat die. Isk. "Ye saye tahu azimin.. saye tahu awak nak mintak saye sahkan sijil. Kalo awak takde nak sahkan ape-ape awak memang tak datang jenguk sekolah kan..?" hehe. Betul ape yang beliau cakapkan tu. Borak-borak kjap dengan beliau. Padan ar aku rase rindu, baru aku ingat yang aku memang takde jumpe die though aku da banyak kali gak gi skolah tapi tak jumpe die. Isk232. Cekgu saleha. Best cekgu nih. Cekgu bm yang paling best. Bersifat keibuan pada anak-anak mured die. Jugak mentor aku mase aku masuk forum. Waah. Rindunye. Die sorang jek cekgu bm yang yakin dengan team forum skolah boleh menang juara daerah. Jugak toyy yang masuk pertandingan pidato pade mase yang same. Cekgu lain gembire aku, paat, arul, che ar, aziah shaari masuk final pertandingan forum remaja tahun tu, tapi terdapat sifat terkilan di sebalik wajah gembire itu..

Cekgu saleha sorang jek yang tonton final forum tu. Joining the crowd to give support to the school's team. Adenye cekgu saleha, membuatkan kami begitu yakin berforum. Pujian dihambur dari semue penonton, yang paling memuji, cekgu saleha. Begitu yakin cekgu saleha mengatekan "Kite boleh menang!".

Namun pabila keputusan diumum, persoalan kenape cekgu2 bm yang lain terkilan, sudah terjawab. "Saye tau awak boleh buat, tapi saye dah agak ini seme akan berkesudahan seperti ini. Awak memang takkan menang..". Cekgu saleha yang begitu encouraging, begitu yakin, begitu menyokong, adalah orang yang paling kecewa dan terkilan.
"Kamu semua memang boleh forum, memang real kamu forum, lebih baik dari juara tu. Saye kecewa sangat. Tiap-tiap tahun jadik macam gini. Tiap-tiap tahun sekolah tu menang"

Juaranya adalah forumis dari sekolah sains.

Yang masih mempercayai kami, cekgu saleha. Yang masih lagi encourage kami, cekgu saleha. Waah. Rindu nye aku!

Borak-borak lagi ngan die. Tanye anak die skang kat mane (junior aku). Skang ade kat kolej mara banting, amek medic timur tengah. Dasat anak cekgu eh, aku cakap. Hehe. "Cite la kawan-kawan awak skang ade kat mane.. dieorang takde datang jenguk pun..". Isk232. Ko toyy kene gi skolah! Ke ko nak buat reunion kat skolah ke.. Ko tanak buat ke? Dah nak fly tak lame lagi ni.. (ko nanti naik katebang ke kapal laut jek? hehe). Buat nanti ajak le aku yek..

Emm. Dasat ko toyy.. superficial eh? Mane ko blajo tuh? Isk. Acap ko eh amek gambo tuh? Seme orang kutuk "sape yang tak reti amek gambo nih.. blur.." Haha. Mun, saje je tak letak gambo yang clear. Xmo reveal muke yang jelas, nanti jadik femes. Heh heh. Aziah, ko nak aku tuko lagu ke? lagu naruto nak? hehe. Ibn-azzis, hait, itulah orangnye aziah. ko knal ek dak skolah aku tu? Anonymus, macam aku ckp tadi, takmo reveal gambo muke yang jelas.. hehe. toyy, ye, ye, nenanti la aku letak gambo lain. Aku takde digicam..isk2. far8, aku ade save, aiman ade save, lemek ade save gambo tu.

Em. Selamat kembali ke UIA semua...

Tiada ulasan: