Cari Blog Ini

Isnin, Januari 31, 2005

"Weh juan, topek kem salam"

"Ko tak cakap kat aku do ko nak gi jumpe die.."

"Laa.. ko tido mase tu, aku da pesan kat din suh cakap kat ko. Din aku ajak tak nak pegi, die kate dah kuar smalam, malas nak kuar lagi"

"Die tak cakap pun. Tapi takpe aku bleh kuar dengan awek aku tadi.. wahahahaha"

Heh. Sampai skarang ni, aku blom rase lapar. Pelikkan aku tak rasa lapar. Aku! Tak lapo! Hoho! Dah 20 jam since last aku makan dengan topek kat Harzt. Gile-gile nye makan ah. Paling banyak aku makan dalam satu mase since makan steamboat kat d'nelayan dengan family enod last year.

Semalam keluar jumpe topek pergi dengan firs. Awal pagi lagi dah gerak. Pegi jalan-jalan pertama dengan sungei wang dulu sebelum jumpe topek kat times square. Ajak muk dengan zuhdi yang dari smalam mengomel 'nak kluar, nak kluar..'. Aku dah lapo gile mase mule-mule jumpe topek, tapi muk macam tau-tau, awal-awal die msg 'weh aku atas moto, nak jumpe kat mane ni? jgn mkn dulu aku smpi jap lg'. Heh.

Topek macam dulu gak, tak ubah-ubah, rase macam dari skolah rendah macam tu. Hoho! Muke pun tak brubah, same je dari dulu, badan pun macam tu jugak, tapi rase nye dah berisik sikit kot.. Heheh. Aku nak tergelak mule-mule topek ajak aku ngan lain-lain tu makan kat harzt, all you can eat, baya rm15.30, makan style buffet, unlimited, for 2 hours, kalo ade lebih atas pinggan tak abes, kene bayo lebih, hehe. Aku nak tergelak sebab ingat lagi dulu mase lower form aku suke kalo dapat duduk sebelah die kat kantin mase rehat. Almost all of the time sitting beside him aku akan dapat makanan die tak abes die kasik kat aku. Hoho! Boleh ke topek makan banyak ni? Cam tak caye je aku.

Tapi sangkaan aku meleset, aku tarik balik kenyataan aku nak tergelak tu, boleh tahan gak banyak die makan, kire berbaloi gak 15 inggit die hehe. Firs pun banyak makan, siap gi keluar gi tandas, pastu masuk balik sambung makan hoho! Aku, muk ngan zuhdi, tak payah nak citer, seperti bese, makan tak ingat banyak. Menu die plak banyak, ayam goreng, ayam panggang, fillet ayam, pedal goreng tepung, nasik puteh, mi, salad, terung, sup ayam, bubur nasik, kentang lenyek, kuih, fruits, ice cream and banyak banyak banyak lagi. Lama duduk dalam kedai tu, ade dekat sejam setengah gak la. Makan slow-slow, borak-borak ngan topek, die citer macam mane die blaja kat GMI tu, cite nak major ape seme-seme tu. Mene seme aku try kot? Ye, semua, maybe ade satu, due menu tak larat nak try dah. Berbaloi rm15.30.

Sebelum tu gi nengok-nengok kosmos. Akhirnye, sampai gak dak-dak bilik matric aku sampai kat situ. Impian sejak setahun lalu. Tak ramai orang pun, bukan tak ramai, sikit je orang, macam tak caye je. "Rugi kalo nak main skarang, nanti tak sempat nak main semue" Betul gak kate topek, banyak benda nak kene main dalam tu. Kalo plan nak main, kene datang pagi-pagi mase baru bukak, pastu main sampai lebamm. "Weh, sempat ni main satu, due, jom weh!". "Kemudian la main, kemudian" aku menepuk-nepuk blakang zuhdi "Nanti kite datang lain kali.. hehe"

Sampai bilik mase maghrib, lewat sebab pas gi times square buang mase tah ape-ape tah kat low yat, hoho! Lepas solat ingat nak nengok muvi, tapi mase tgh nengok ramai pulak orang datang bilik, ilang mood aku nak nengok. Terpakse lah sambung wat drawing. Mase nak start buat, teringat plak pensel seme tinggal kat bilik juan, terpakselah pergi amek. Akan terpakselah aku duduk kejap atas katil juan main gitar. Akan terpakselah aku memakse petet ajar lagu rela kupujuk kalo petet ade lepak bilik juan. Akan terpakselah aku main warcraft kat pc juan kalo muk ngan zuhdi lepak bilik juan gak.

Semenye telah berlaku. Zuhdi, muk, petet, memang aku dah agak, tengah lepak kat bilik juan. Terpakselah...

Tiada ulasan: