Cari Blog Ini

Ahad, Januari 02, 2005

'Jogging Hustle'


Bertuah betullah kalau aku pegi jogging pagi tadi...

Semalam bangun-bangun tido, blur. Apa nak buat hari ni? nak wat keje malas, hari ni cuti. Rasa macam nak kuar jek, lepas tensen keje banyak. Tapi nak kuar ngan sapa? Bebudak ni ramai balik. Nak kuar pegi mana sensorang ni? Acap rumet aku cakap dia nak pegi matric. Malas aku gi matric, kalau aku gi matric kompem aku tido sane. So msg amin tanya nak kuar tak. Forward msg tu kat nazri, member bilik kat matric yg still kat pj. Amin taknak kluar. Then nazri call aku ajak nengok kungfu hustle kat midveli. Layan!

Jumpe acap tengah makan kat cafe. Ajak die skali nengok wayang kat midveli sebelum gi matric. Dapat nengok wayang kol 3. Dapat seat depan skali belah tepi. "Mau sakit tengkuk dok sini. Pindah ah weh". 1st time nengok wayang dok tempat org. Terase macam jahat lak. Mase tengah sedap dok seat tengah-tengah tu ade sekumpulan orang tercarik-carik seat die. Depa nengok kami. 2 orang dok sebelah kami. Yang lain pergi carik seat lain. Isk. Buat bodo. Buat bodo.

Naseb baik kungfu huslte ni best. Mengabaikan aku sepanjang sejam setengah dari mengingati naseb pemilik seat yg aku duduk tu. Klako giler. Action pun banyak, nampak real. Best, best.

Lepas nengok wayang, jalan-jalan kjap kat midveli yang dah lame aku tak pegi tu. Masa dah nak balik dah pukul 7.30 pm. Nak balik gombak ke? Nazri dah cucuk cucuk aku suh tido matric pj. Aduh. Keje banyak ni. Aaaargh!



Nazri cadang kan gi jogging kat um pagi ni lepas suboh. Sume bersemangat, ahsan pun nak join. Aku pun semangat gak, lame dah tak jogging kat um, rindu dengan suasana redup, nyaman sambil usyar-usyar amoi yang jogging gak, hehe. So, sume plan tidor awal. Tapi plan je, kol 1 sume terbeliak lagi mate. Nazri bace novel yang aku beli kat midveli petang tu, Arjuna Hati. Napong bace kreko. Aku pun membace gak. Tak ngantuk lak kol 1 pagi tu. Masih lagi dalam proses tuka tune tido. Sebelum ni asek tido kol 4 je. Tengah nak tuka tido kol 12 lak.

Suboh, 6.30 pagi. Semua tengah baring atas katil. Aku pun malas sebenarnye nak gi jogging. Memikirkan malam ni mesti aku stay up lagi siapkan assignment yang bertimbun. Mana larat kalau nak jogging gi um (pergi balik kurang-kurang 45 minit, jauh wo..), kompem aku tido awal malam ni. Nazri yang nampak aku terjengah-jengah katil die dalam gelap tanya aku 'nak jogging ke tak?'. Jujur aku jawab, 'tak payah la'.


Dah. I'm back here in gombak. No time to loose. Tak boleh malas-malas. Kita selalu tak bersyukur dengan keadaan kita. Masa cuti kita kata bosan, tak tau nak buat apa dengan masa yang banyak terluang. Masa blaja kita kata sebok, penat, tak cukup dengan masa yang ada. Mun kata, kita gunakan jer lah masa yang ada. Ye, gunakan masa yang ada sebaik mungkin - tak boleh malas, tak boleh tangguh. Sekian.

Tiada ulasan: