Cari Blog Ini

Ahad, Januari 09, 2005



Rindu Oh Jelous!



Rindu pada suasana bilik 116 kat matric mase 1st sem dulu. Sungguh bersepah tapi harmoni. Pemandangan masjid yang penuh keinsafan. Huru-hara budak bilik membuat someone pasti ketawa. 2 sem duduk situ rase tak puas. Macam-macam pengalaman dipelajari. Jelous pada orang yang duduk bilik tu skarang.

Rindu pada tugasan-tugasan semase sem 2 kat matric dulu. Treasurer grand dinner yang paling aku tak lupe, penuh rintangan tetapi memberikan pengalaman berharga. Jelous aku pada dein, farouq dan yang lain-lain dekat matric, ada masa nak join event besar-besar.

Rindu aku amat sangat pada miscal subuh. Dari awal sem 3 kat matric sampailah die fly, dayah miscal kejut aku suboh tiap-tiap pagi. Hampir 6 bulan suboh aku terjaga. Jelous? Nak jelous pada sape? Jelous la pada orang yang boleh bangun sendiri solat suboh berjemaah kat musolla. Isk.

Rindu pada public phone kolej mase kat matric dulu waktu-waktu aku telefon die. Mase sem 3 kat matric dulu tiap-tiap minggu call tanpa jemu. Walaupun aku nak tepuk tangan sebelah lagi tak kene-kene tapi aku seronok. Masuk gombak dah tak dapat nak carik masa telefon die. Sampai la die nak fly next month. Tempoh perbualan dengan die terlalu lama, macam-macam yang dikongsi bersama. Pasti aku kene menahan rindu untuk 4 tahun lagi. Jelous? Ye, jelous, amat jeles. Die dapat tempat at the best university in aussie. More important, die dapat fly.

Rindu pada suasana bilik 211 mase final sem kat matric dulu. Siap masuk calon bilik, to be specific (heh heh), compartment terceria hisbah imam muslim. Tidor sedap. Tiap-tiap petang, pukul 6, layan cd burn inteam 04 sambil nengok orang main bola kat padang dari tingkap bilik. Malam-malam speaking english ngan hosni, discuss pasal various issues yang best-best. Jelous aku kat budak yang duduk kat compartment aku skarang. Die ubahsuai keceriaan bilik menjadi lagi ceria. 3 kali pergi matric dah masuk gombak ni, 3 kali jugak aku merasa baring atas katil compartment budak tu.

Rindu aku pada perjalanan di matric. Belajar seronok. Pergi kelas seronok. Buat kerja, assignment seronok, nak dekat exam, discuss dengan member-member kat abc. Hujung minggu boleh keluar suke ati (mase 1st year ar..), foye-foye nengok wayang, sesat-sesat jalan keliling kl, shopping tak ingat dunie. Kadang-kadang pergi um jogging, rindu pula pada suasana pagi kat um mase jogging. Isk.


Rasa macam nak masuk matric balik jek...

"Sometimes you feel like you want to quit, especially when you are in the third year. Feels like you want to leave everything and go back and sleep."

Suvad Salman, tutor calculus.

Tiada ulasan: