Cari Blog Ini

Ahad, Februari 29, 2004

Pagi tadi aku bangun awal. Sebelum pukul 8 pg lagi aku dah kene bangun. Mak no ajak gi Air Panas Sungai Gersik. Ajak bermandi manda kat situ. Dengan keadaan aku laloq tu, die leh suh aku driving lagi. Aduh, terpaksa aku membulatkan mata aku.

Sampai dalam pukul 8.40 pg. Orang dah ramai seh. Bukan main-main nye ramai, memang ramai gile. Tak sangke aku ramai cenggini. Last pegi sini mase aku skola rendah. Masa tu aku pegi takde orang langsung! Hahah! Sekarang ni kolam die dah cantik. Ade 2 tingkat lagi, satu yang original, satu lagi yang tak brape panas. Dah lame aku tak pegang air panas original dari bumi. Isk. Berasap seh kolam. Siap ade bubbles lagi, mendidih. Waah. Nengok ade yang berendam dalam kolam panas tu. "Eh, nanti dulu. Warming up dulu. Nak mampos terus jek berendam dalam kolam tuh?" mak no bising bile aku jakun nengok orang berendam dalam kolam tu, aku nak rendam gak.

Mula-mula amik segayung dari kolam utama (aku berendam dulu dalam kolam bawah, tak brape panas, ala, budak umo setahun pun boleh selambe jek mandi situ), peh panas siot. Kuang-kuang mau 70-80 C gak. Menggelitek aku kene simbah ngan mak no. Malu lak nengok awek-awek lain rilek jek rendam kaki dalam kolam panas. Tapi lame-lame sket, i get used to it. Basuh-basuh muka, rendam-rendam kaki. Pastu selambe jek aku try mandi. Aaaargh panas giler. Tahan! Tahan! "Bagus mandi air panas ni. Original nye air panas Tuhan bagi. Boleh melancarkan perjalanan darah, hilangkan parut-parut jerawat tu.."

Dalam ramai-ramai tu, bese ar, ade macam-macam ragam. 'Jinsei iro iro hito sore zore' (Dunia bermacam-macam, manusia pelbagai ragam). Ade sorang mak cik tu, (dah bleh panggil nenek) mandi berkemban kat tgh-tgh orang ramai tu. Aduh... Nasib baik tua. Tapi ada 2 orang awek tu pakai baju kurung, macam nak gi umah keje kawin. Die bukak kain die. Peh... ada seluar panjang dalam kain die. Pastu main kocak-kocak air kolam gune kaki. Wah. Ayu siot. Cenggitu ar baru sopan. Nak mandi, die amek air sebaldi, pastu pegi bilik air. Aku pun mandi pakai baju kat kolam tu. In fact almost all people there wore their shirts while bathing.

Lame ar gak lepak situ. 2 jam ade agaknye.

Tapi memang lega lepas mandi tu. Balik umah rase cam nak pegi lagi jek. Best-best. Berbaloi la gak cuti aku pas tak jadik pegi Pangkor ngan bebudak ni... :P

Tiada ulasan: