Cari Blog Ini

Ahad, Ogos 17, 2003

Fuh... penat betul jadik PM nih ek. 4 kali aku kluar masuk dewan parlimen weekend nih. Macam² usul aku kene bincang. Ahahahahaha! Debat ala Parlimen? Kalo dulu kat skolah menengah, sebut jek debat, Fazdli la name yang mule² terpacul drpd mulut orang. Azimin? Huhu! Mintak maap ar.. aku tak minat debat² ni. Forum boleh ar (aku nak berlagak, aku wakil Muar dalam forum remaja dulu, wakakaka!). Sepatah kata cekgu add math aku dulu, Cekgu Dani, "Aku benci betul orang debat² nih. Org² macam ni, kite temmmbak jek, piuu,".

Tapi yang berhormat, malangnya aku dengan tak semene-mene malam sabtu ari tuh kene tarik oleh Ja'a, committee Engineus (kelab jurutera) pegi dengo taklimat Debat Dean's Cup. Apahal lak nih? "Saya tak pnah masuk debat brother Ja'a... carik orang lain ar.. debat² ni saya tak reti," payah tol aku nak nolak. Siap brothers ngan sisters dr maincamp pun pujok aku same suh masuk. Die orang kate masuk bukan untuk menang, tapi untuk gain xperiences jek, enjoy² gitu. Huh... yela.. yela.. saye cube..

Esoknya, start match. Aku tak masuk 4 that 1st match, tp ade sister law yang gantikan aku. Just to show me what a debate is all about. 2nd match baru aku masuk, jadik ketue pembangkang, lawan dak medic. Menang ma! Huhu! Bangga aku menang ngan dak medic sbb b4 this dak medic pnah kalahkan dak engine dalam english debate. Kire revenge ar nih! Hari tu gak aku bedebat lagi, kali ni lawan dak human sc plak. Kalah.. 3rd match malam tu.. lawan dak human sc gak.. kalah.. quater final? pagi tadi. Lawan dak Law. Kalah gak. Ahahahaha! Sepanjang 4 match aku debat, 3 match aku kene tegur ngan juri, macam² ar.. tak cukop isik, masa debat singkat sangat, penggunaan bahase. Last match jek tak kene tegur! Anyway, that's such an experience. Bile lagi aku nak wakil debat² nih.. takde can.

Mase 2nd match aku lawan human sc, tengah² sesi debat tu Fana message. Die ade kat uia kate die, nak jumpe aku. Fana nak jumpe aku? All the way from shah alam to pj just to see me? Fana rindu aku? Apakah....? Ahahahaha. She went to um actually, enjoying some expos there. Then that evening she came to uia alone. Waiting for me outside the debate room alone. Sian ko alone jek.. asal tak ajak member? "Ala.. aku ajak Bib, die segan.." Lepas abes debate ajak die lepak kat u cafe. Tade orang kat situ. Aku ngan Fana jek. Nampak dek jaga ke.. icu ke.. mampus aku. Huhu! Best borak ngan die. Lame tak jumpe. "Zim!! Apsal ko gemok? ee...." aiseh.. dah 3 orang member aku cakap cenggitu. Huh. Tapi badan ko nampak turun ek Fana? Ko kurang makan ke kat sane? Ahahahaha. Adela dalam sejam lebih borak², pastu die nak balik.

"Datang ar shah alam zim, jumpe aku. Leh jumpe Fikri ngan G-ha skali," yela.. yela.. ade mase nanti aku datang ler Fana oii. Tapi bile? Ahahahaha!

Tiada ulasan: