Cari Blog Ini

Ahad, Ogos 24, 2003

"..macam baru² ni kecoh kat ntv7, seks di tepi tangga.. perempuan yang lakukan tu pakai tudong.. kite sebagai orang Islam tak bleh sebenanye merosakkan dioe orang dengan mengatekan.. 'ko ni.. bukak tudong la... buat malu orang pakai tudong jek'. Sebenanye penampilan die orang.. tutup aurat.. walaupun pada zahirnye die orang melakukan sumbang mahram. Penampilan die dah ade. Lambang sebagai orang Islam tu die dah ade. Jadi, kite jangan hancurkan lambang tu. Kite jangan salahkan tudong die. Kite patutnye halang die, nasehat die.. contoh, 'ko ni pakai tudong.. ko tak layak buat mende² macam tu.. tak elok'..."

Best siot dengar forum tadi kat AMF. Pasal nilai² murni dalam Islam. Tah sape name tah ustaz sorang tu.. best die cakap. Tak ngantuk aku. I was expecting it going to be a long 2-and-a-half-hour. But I was wrong. Majlis penutup dengan forum yg best! I've rated 4 for that session instead of 1/2 I've rated for other sessions. Huhu!

"Lebam?" comel Anep tanye aku cenggitu merujuk kepada keletihan yang dialami aku mengikuti kursus LeadTrain. Aku hanya mampu tersenyum. Smalam aku tido sejam jek. Huhu! Salah aku gak. Sape suruh aku dok borak² sampai kol 2 pagi padahal pagi tu kol 3 ade qiamulail. Huhu! Dah lame aku tak qiamulail. Last mase aku form 3 - ade motivation program kat skolah. Rase best gak wat qiamulail ni. Rilex jek. Tapi samada aku bleh buat sendiri tak pasni aku tak sure ar.. Ahahahaha!

Tiada ulasan: