Cari Blog Ini

Isnin, Oktober 08, 2007

'Cemane Petet? Ko g tak?'

'Uiissh.. Tatau ar do.. Aku risau special exam nih nanti lepas kite balik.. cemane?'

'Emm.. aku risau jugak sebenarnye. Tapi tah lah. Risau tu risau, suke tu suke jugak. Tapi Petet, at least kite ade mase lebih 2 bulan dari dak-dak lain. 2 bulan tu kite boleh study..'

'Uiishh.. tatau la do..'

Special exam? Tak pernah amek. Special exam untuk orang yang tak amek normal final exam atas sebab-sebab tertentu i.e. sakit. Orang kate, (orang kate la kan..) special exam jauh lagi susah dari normal final exam. Ye la, orang lain sume jawab 2 bulan lepas, kite baru nak jawab - ade peluang 2 bulan extra untuk kite prepare. Mesti la kene lagi susah. Isk. Ntahlah. Boleh ke nanti aku jawab dengan baik?

Mula-mula tak nak jugak apply attachment nih, risau pasal special exam. Tapi bila tanye sume orang . . .

'Alaa.. ko apply je..'.

'Apply do! Bile lagi?!'.

'Eh..? Jangan la tak apply.. Apply cepat! Best tuh..'.

Hmm.. Aku dah berserah pada Dia. Mungkin aku join attachment ni lah yang terbaik untuk aku. InshaAllah. Mungkin join ni mane tau, kasik aku peluang study dengan Cheong ke.. (CGPA die tinggi giler seh. Rasanya paling tinggi kot dalam Aerospace batch aku.. baru tau tadi bile nengok offer letter die letak sekali name dengan CGPA. Malu orang len nengok sendiri punya CGPA.. Isk). Mane tau Cheong baik hati leh ajar aku AC Struct ke mase kat sane nanti.

Cheong pun da semangat da tadi, sebok suh aku bawak buku, 'Nanti kita ta buleh bawak banyak-banyak kan? Bapa kilo? 15 kg ar? So kita bagi-bagi la, u bawak Aerodynamic punya buku, I bawak buku lain.. Ok ar?'.

Ya Allah, permudahkanlah urusan kami. Jadikanlah kami memanfaatkan peluang yang kami ada. Amin.

Mujur jugak Aerospace tak pergi Jepun. Cam best kan Jepun? Tapi tadi miting Dr Raihan cakap..

'Work culture in Japan is very tight and hierarchy. In every lab they have Asst. Prof, Assoc. Prof, and Prof. Very Hierarchy. So usually universities (labs) in Japan, students will never go home before their Prof goes home. Usually they will work from morning, up to night, around.. 11 pm. Its true. And they are very concern about time. You have to be always punctual. Even 5 minutes late, they will feel bad about you. You bring our university's name, so please, cope with their culture..'

Uuuu? Tapi jeles gak nengok muke derang tadi. Junior je sume yang gi Jepun tuh. Isk. Best giler gi Jepun free.. Peh..

Ah! Lantak derang la!! Special exam! pikir pasal special exam!!


By the way, I have reached 22 last Monday. Alhamdulillah. Thank you Allah for giving me what I have today.. =) Thank you to all that had help me in what ever course. Thank myself for what ever I am today. It took courage to become whatever I have become today. Ya Allah, help me become a better muslim.. May everyone also be better muslims. Amin..

Tiada ulasan: