Cari Blog Ini

Khamis, Ogos 18, 2005

Larilah, Lari, Lari

Sejuk. Seronok tidur pagi tadi. Bangun-bangun rasa sejuk segar. Nengok kat luar tingkap, nampak belum terang sangat lagi. "Baru pukul 8 ni agaknye..". Nengok jam kat handphone. "Astaghfirullah...". Dah pukul 10! Tepat pukul 10 pagi! TIlawah pukul 9? Burn. The very 1st class to be tuang this semester! Hoho! Padan la sedap je tidor, bukak-bukak tingkap tengah hujan, tak lebat, tak renyai. Sejuuukk..

Case study management baru je siap malam tadi. Tu pun aku lari balik bilik awal pukul 1.30 pagi tatkala firs tengah menjawab lagi sikit soklan die. Balik awal beri alasan kat firs ngan faried, nak buat dynamic lab report. Buat discussion bukan main lame. Dasat. Esok dah nak hantar. Sape suh buat malam tadi? Huh. Sampai pukul 3 pagi buat. Tu pun tak siap lagi. Tangguh pagi ni kononnya nak sambung buat.

Tapi bangun pukul 10, teringat ada kerja assignment dynamic due hari ni jugak! Aduh! Buat sampai pukul 11.15. 11.20 pergi bilik faried nengok ape cite case management, faried mintak tolong print. 11.30 pergi kelas management. 11.45, bro yusuf dah sampai kelas, firs perasan cover page case study kami tak ikot format yang bro yusuf bagi. Hoho! Cabut kejap..

Larian yang pertama.

Dalam hujan renyai-renyai tu aku dengan firs berlari-lari menuju ITD dengan harapan ade pc kosong dan boleh lah aku bukak Words and betulkan format cover page tuh. Selain dari cuba mengelak titik-titik hujan renyai itu, kami juga cuba mengelak orang-orang yang begitu ramai dan sesak. Sampai ITD, semua pc occupied. Mujur ade husen dekat dalam ITD tu. Pakse husen ketepi seketika. Heh Dah siap, teruskan larian kedua kembali ke kelas.

Larian yang kedua.

Laila SBC sms, nak jumpa dekat oscent nak cakap pasal speakers untuk majoring briefing esok. Farouq> pun nak jumpe, pasal MC breigine esok. Aduh. Nak jumpa pukul 1. Kelas habis pukul 1. Kelas pulak kat ENMS. Nak pegi oscent dekat ENGIN pulak? Ah. Jauhnye! Lari lagi. Kali ni lagi ramai yang perlu aku elak. Baru je minggu lepas aku gelak-gelak nengok fizah lari-lari dah lambat gi kelas, comel jek. Hehe. Tapi hari ni aku lak lari. Due kali lak tu. Jauh lak tu. Huh. Sampai oscent 1.07 (laju aku lari...). Amek nafas sebelum dapat cakap dengan laila dengan farouq dah 2 minit. Hoho!

Farouq tak sehat. Die tolak nak jadik MC esok. Back up MC takde. SUdah.. Sape aku nak suh jadik nih...

Laila bawak berita baik. Lecturers yang scheduled to deliver their briefing semua dah confirm kan, kecuali due orang. Bagus. Baru je aku mintak tolong tengahari semalam, dah setel 6 orang lecturer dah. Tu pun lagi due orang die tak dapat contact, takde kat bilik, tapi dah tinggal notes suh lecturer tu call aku.

Pukul 3.00

Tengah buat lab dynamic. Lemek datang lambat gile. Hampeh. Sambung buat lab report yang aku buat malam tadi. Tula. Sape suh buat lambat! Azimin.. azimin.. Huh. Tapi lemek hanye buat cover page jek. Calculation yang aku mintak tolong buat sikit die tak buat, die pegi buat dynamic assignment die belum siap. Lemek..lemek. Isk. Result lab pun die tak bawak. Bro tutor lab dah warning "Kali ni je saye kasik can.. lain kali takde lambat-lambat hantar laGI..".

Tengah-tengah buat experiment jugak tadi ade call. Nombor tak kenal. "Hello.. Bro zimin?". Foreigner mane pulak la tepon aku nih. Feysal ke nak mintak tolong aku buat Pspice? Suare dah macam suare feysal dah. Aku dah nak gurau-gurau dah dengan caller tuh, sebab aku ingatkan feysal. Mujur die kenalkan diri die. "I am Dr Maizirwan, from biotech deparment...". Aduh. Kelam kabut. Aku yang tengah pengang calculator nak mengire time dalam experiment tu kalut carik kertas yang laila kasik kat aku tengahri tadi pasal lecturer yang nak bagi briefing esok. Hilang. Mane tah aku letak. Layan jek ah. Hentam jek ah bitau bile die boleh bagi briefing. Biotech punye briefing dr maizirwan mintak lambat sikit, die ade hal. "Is 11.30 ok for you, sir?". Setel. Lagi satu lecturer belum confirm.

Masuk kelas dynamic lecture. Aku dah blur. Sape aku nak suh jadik MC esok ni? Pakse acap yang duduk sebelah aku dalam kelas. Mule-mule nak gurau dengan aku, kononnye die memang nak jadik, tapi tanak jadik sebenonye. Tapi akhirnye kene jadik jugak sebab kene pujuk dengan aku. Heh heh. Takpe cap.. experience..

Dah setel lagi satu bende. Tinggal lagi 1 jek. Briefing pasal majoring Manufacturing. Dekat kelas dynamic tu takde line. Dapat msg dari maxis, ade 5 miss call dari 0320564000. Aduh. Lecturer manu ke yang tepon? Nak call balik gune public.. (crdt dah abes!!! Aaaa..) dah tak dapat. Isk. Blur. Dekat dalam kelas dynamic tadi pun blur. Tak boleh concentrate. Pikir pasal lab report yang tak complete tadi. Pikir pasal speakers esok yang tak confirm lagi sorang. Pikir pasal MC. Koknye acap betul-betul gurau dengan aku, tak jadik nak jadik MC ke. Hoho! Pikir pasal aku pulak yang nak jadik MC untuk KOE open day sabtu ni. Malam ni ade rehearsel. BIle masenye aku nak study calculus? Esok malam dah nak exam. Esok pagi dah de briefing majoring sampai tengahari. Petang esok jek la ade mase. Dengan malam ni. Heh. Dah le tadi rehearsel KOE tunggu kat audi A kan main lame sampai pukul 10 akhirnye cancel. Huh. Study oii!!!!!

Tiada ulasan: