Cari Blog Ini

Selasa, Mac 11, 2003



[[moltress2003]]---[[moltress2003]]
Eiyahhh....
ni dah seminggu lebih SPM 2002 dikeluarkan. Kat umah ni tak abis -abis dengan mende yang same jer.

pagi--

bangun pagi sembahyang subuh..Pastu anto adik aku pergi sekolah.Balik anto adik aku pergi sekolah, duk umah le nak wat ape lagi.Kengkadang tu termenung fikirkan pasal kengkawan yang masuk U.Terfikir gak aku kat ner aku akan ditempatkan.huh. Samada matriks/Uniten / ntahler. Manusia merancang Allah menentukannya.Boring boring tu aku main game counter strike. huhu. Show beb. Lawan ngan komputer susah giler. Dahl le mouse aku sengal. Kengkadang tu dah banyak kali tarik pun tak gerak jugak.Isk isk . Tension. Ape lagi nak buat. Nengok kartun aar. boleh tahan aar macam budak-budak. Kartun yang aed macam "Bob the Builder", "Jellabies" dan macam-macam lagi.Terfikir gak aku kekretifan org putih buat kartun dalam bentuk 3D. Isk mancabar minda aku beb. Pelik betul aku . Apsal ler org putih tu boleh buat kartun 3D tu .Yang paling pelik apsal kartun tempatan tak dapat tandingi kartun luar negara aar. Nak kate teknologi kurang canggih tak mungkin aar.Mungkin pengalaman kot. Tapi nak dikatakan ialah kartunnya tak dapat dirasai keberkesanannya oleh penonton .

tengahari

Amik adik aku balik sekolah.Pastu aku tidor kejap dan anto adik aku lagi pergi sekolah agama.Nasib baik sekolahnya tak jauh. Tapi yang problemnya kat sini aku tak dapat jalan -jalan pergi muar kre melaka ker jbaru ker, Isk-nasib.

petang

ape lagi... Nengok tv aar dan main game komputer. Ade le skit skit buka program flash dan photoshop. tapi masih tak reti guna sepenuhnya.Nanti aar

malam

lepas makan nengok tv pastu layan komputer.

itu le rutin aku kat umah. Dari hari ke hari asyik itu jer



"Isk-isk, mana le posmen ni ." aku ternantikan posmen sebab dijangkakan borang Uniten akan sampai pada arini. "Ngantuk aar. Dum-dum tret-tret arrgh" kedengaran bunyi permainan yang adik aku main Counter Strike."mengganggu betul orang nak tido." tetiba" bang nak pergi sekolah ni. nak duit.tanya adik aku bernama Hazim."eh takkan abah tak bagi duit" aku tnya adik aku." takde pun"adik aku jawab. Terus aku capai dompet aku dan amik duit satu ringgit dan dihukurkan kepada dia."baru pukul 12.30 adik perempuan aku(yayah) balik pukul 1.00pm" aku sambung tido lagi. tetiba aku bangun 1.30pm Waaaa aku dah terlambat.Terus aku capai kunci kereta dan keluar sambil menutup pintu. Start kereta dan terus pecut ke sekolah"Vroommm". Nasib baik aar Sekolah tak jauh. Kalau tak nangis adik aku."Sreettt" Sampai sekolah adik aku sorang jer. Heheh kesian dia. Balik sekolah yayah terus bersalin pakaian nak pergi sekolah agama. Eh... aku ternampak sampul surat terlipat disebelah kereta."Aiseh,,,, Borang Uniten dah sampai, laa terlipat ,ape punya posmen mentang -mentang sampul surat ni beso dia lipat pulak. Nasib baik tak rosak isi dalamnya." aku buka sampul surat tu dan baca satu persatu. Hrmm boleh tahan juga yuran dia. RM 6000 beb. maklumle Swasta.Aku bercadang nak masuk Uniten kalau diterima .

moltress


Tiada ulasan: