Cari Blog Ini

Khamis, Mac 13, 2003

...10 Muharam 1424...

Jumpe NIZAR dekat Masjid Al-Hikmah, Parit Kadhi mase ceramah pasal Hari Asyura lepas sembahyang Maghrib semalam. Rajin betul die pegi masjid kalo ade occassion2 cenggini. Hari tu jumpe die dekat Masjid Jamek Muar mase Awal Muharam.

Lepas solat Isya', ade jamuan makan bubur asyura. Lepak dengan NIZAR sambil makan. NIZAR pun ape lagi, keluar le macam cerita... "Ko buat ape aar sementare nunggu offer memane nih?" tanye NIZAR yang bersemangat ingin memberitahu ape yang die buat sekarang nih. "Aku sekarang ni tade membuang mase buat perkare yang tak best. Ko tau, aku sekarang ni tengah ngajo!"

Rupe²nye sekarang ni die jadik cikgu sementare dekat SK PARIT BUNGA. Ngajo budak² darjah 2 dengan 3. "Ko ngajo ape NIZAR?" aku yang masih lagi ketawa kehairanan pun bertanye. "Aku ajo bi.." HAH! NIZAR ajar subjek ENGLSIH! Hehehehehe.. die kate die gantikan sementare ade satu cikgu tu beranak selame 2 bulan. Hahahahahaha! Lawak.. lawak. "Kalo ngajo dak² kelas bangang tuh.. aku tak ajo bi pun.. ampeh btol. Nakal gile. Jenis macam BOB pun ade! Hahahahahha! Aku mule aar kuar cite ngarut² suem tuh. Cite ULTRAMAN laaa.. memacam aar. Suker giler dak² tuh. Tapi mase kelas dak² pandai.. senyap giler... hehehehehe.." NIZAR dengan bersemangat nye bercerita.

Errm.. walau ape pun yang dilakukan sementare nunggu offer memane nih.. paling penting mende tu berfaedah aar.. jadik cam NIZAR ke.. tak pun tolong parents ker.. jenjalan ker.. hehehehehe..

Tiada ulasan: