Cari Blog Ini

Sabtu, Mei 23, 2009

'Jangan lari, yeh?'

'Hi, good morning, Azimin,'

'Morning, Sugar,'

Tiap-tiap pagi mesti dapat sapaan dari receptionist SMEA, Mrs. Sugar. Hehe. Nama Suga something. Tak ingat. Panggil Sugar. Masuk pejabat, salam dengan semua staff lelaki. Senyum. Seronok sebenarnya kerja di SMEA ini, dari segi ukhuwahnya amat bagus (di pejabat aku, aku kurang pasti bagaimana di pejabat lain). Cuma kadang-kadang keadaan kelam kabut dan berserabut dalam pejabat (aku sendiri pun serabut, tak apa, dah biasa, hehe), kerja yang banyak, masalah yang tak jemu datang menjenguk.


Saat ini aku sedang ada kerja berkaitan dengan kapal terbang baru Airbus, A350 XWB (extra wide body), pesawat rival untuk Boeing 747-8 yang bakal keluar tak lama lagi. Masih dalam designing stage di pihak Airbus. Seronok juga dapat terlibat dalam perkara seperti ini.

Pernah sekali Ketua Jabatan aku datang dan berbincang dengan ketua seksyen aku. Bincang tentang penstrukturan semula SMEA dan bidang kerja seksyen aku. Aku pun kurang faham sebenarnya apa yang dibincangkan, tambah pula sedang menyemak emel. Apa yang aku dapat adalah di hujung perbincangannya, Puan Zu menoleh aku sekilas dan Faris sekilas seraya berkata, 'Jangan lari. yeh? Kesian Syidi nanti nak handle PPO seorang-seorang' kata Puan Zu sambil tergelak kecil.

Ada juga sekali itu, HOQ melewati pejabat ku semasa aku overtime bersama Syidi, dan singgah berbual. 'PPO is the heart of SMEA. But then, their engineers all are still new. PPO have seen a lot of engineers come and go.We should think of something to make them stay!'

Apakah benar keputusan kuiz yang aku jawab di Facebook yang mengatakan aku akan berada di SMEA untuk 10 tahun?? Hehe.

3 ulasan:

aimZz berkata...

10 tahun??lama tu..ermm klu ad nak cari engineer baru..email la ak..x pon buzz ym je..nak sgt msk aviation field..hiks

Tanpa Nama berkata...

jangan lari tu maknanya jgn lari ke Spirit Aerosystems kot...dgr ramai gak dari SMEA ke Spirit ye?

azamkukuh berkata...

ramai.. ade keje kosong tak kat spirit? hehe