Cari Blog Ini

Selasa, Mei 05, 2009

'Where We're Gonna Be When We Turn 25?'

Sebulan sudah berlalu aku di SMEA.
Kadang-kadang terasa begitu pantas masa berlalu.
Pejam, celik, pejam, celik.
Sihat, demam, sihat.
Kerja, rehat, tidur.
Apabila hari-hari di pejabat berlalu, apabila rutin di pejabat dilakukan hari-hari, apabila kadang-kadang terasa bosan melakukan rutin, aku mula terasa indahnya saat-saat ketika di UIA.
Suka duka terkenang kembali.
Gelak ketawa. Muram ketika kesusahan. Semuanya asam garam yang telah aku lalui.
Teringat masa tahun akhir dulu, tak sabar-sabar nak habis belajar, nak mula kerja.
Bila dah kerja, rindu masa-masa di universiti pula.
Wah, bestnye time-time belajar.
Bo Boleh rilek-rilek.
Kelas boleh taknak pergi (hehe).
Assignment boleh buat lewat-lewat, tak reti boleh tiru.
Boleh lepak-lepak dengan kawan-kawan.
Rasa macam nak belajar lagi je.
Tapi ini jalan aku pilih.
Mencari pengalaman yang luas di industri.
Dan baru sebulan ini telah banyak yang aku dapat, alhamdulillah.
Tapi banyak lagi yang aku belum dapat.
UIA, inshaAllah aku akan ke sana lagi.
Dunia industri, tunggu aku mencedok ilmu di sana.


...
Where we're gonna be when we turn 25
I keep thinking times will never change
Keep on thinking things will always be the same
But when we leave this year we won't be coming back
No more hanging out cause we're on a different track
...


1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

used to love this part of song when i was young..now not 'so' young anymore..hihi...