Cari Blog Ini

Jumaat, Jun 10, 2005

In front of the library, on the way to the mosque this afternoon, juan tak masal tanye aku.

"Jimin, kenape dah lame tak datang perpustakaan?"

Aku terkaget, tapi lepas tu aku paham. So aku pun jawab.

"Tak boleh belajar la..."

"Haha!.. sebijik siot! muke ko ade macam model tu la, hidung die same macam hidung ko.."

"Haha, ko nak cakap yang muke aku ni standard model la ni eh? Hahaha"

"Ha ah, kalo ko pakai tudung mesti rupe ko sebijik cam die... *laugh out loud*"

Haha! Kalo sesape tak nengok iklan Sunsilk yang baru tu lagi.. yang 1st two line tu la quote dalam iklan tu.. (tp 'jimin' tu takde la.. hehe). Iklan tu buat kat uia, dekat library uia. Cerita pasal sorang student pempuan studying at the library and suddenly she realised that there's a boy student studying not far in front of her. Everyday she study in the library, that cute boy will be there at the same place. And then, she reads some book telling about pati limau purut, pastu die balik die pakai syampoo tu. PAstu on the next day she came, mamat tu dah takde kat tempat bese die study. Esok nye pun takde lagi, esok nye lagi pun takde. Last-last, rindu. Pastu satu hari mase nak keluar dari library die ternampak mamat tu, pastu buku terjatuh, pastu mamat tu tolong angkat, pastu jalan same-same. Pastu tu la yang quote yang kat atas ni, "Kenape dah lame tak datang perpustakaan?" awek tu tanye. "Tak boleh belajar la..." mamat tu jawab showing that he also all this time was watching her, not studying in the library. Haha! Background music die lagu 'istimewa'. Best gak la iklan sunsilk kali ni.

ISTIMEWA


Tiada puisi atau lagu
Tiada potret tiada ragu
Yang dapat ku ilham seindah mu
Nyata kau satu dalam berjuta
Wahai jelita
Kau istimewa

Walau ku kembara sedunia
Walau ketemu ramai wanita
Nyata kau tiada tandingannya
Seikhlas hati aku menyinta
Kau istimewa
Teristimewa


Awek model tu lawa, lawa gile, comel nampak die pakai tudung. "Ni mesti dak uia ni.. tapi kenape tak penah jumpe eh muke die kat uia ni?". Balik-balik aku yang jumpe amar. erk.. bape kali dah terjumpe amar bulan nih. Heh. Apparently she's an outsider, not from uia. Mule-mule memang nak jadikkan student uia yang jadi model. Aku kenal pun budak tu, ade dalam friendlist kat friendster. Student laws, batch aku... kot? Tapi mase nak shooting tu, sister sorang ni pegi tunaikan umrah, so derang pun amek orang luar... macam yang juan citer... hehe.

Hehe. Pagi tadi dah jawab 1 paper final dah! Yey! Tinggal lagi 1 paper jerp! Yey! Soklan workshop tadi ade 30 jek, 24 soklan objektif, 6 soklan subjektif. Keluar soklan banyak pasal 1 topik yang aku tak cover, grinding. Apparently bukan aku sorang tak bace grinding, dak-dak ni pun cakap tak bace. Takpe.. takpe.. "Aku tak suke la bincang pasal soklan exam lepas jawab paper. Dah lepas tu lepas la" petet power siot cakap. Heh. Ye la tu petet. 7 hari lagi nak jawab paper electronics plak. Ganbate!! Ganbate datte bayo semue!! Hehe..

p/s - bagus eh skang ni iklan syampoo pun da banyak amek model bertudung. Sunsilk dah due kali. Pantene sekali..

Tiada ulasan: