Cari Blog Ini

Ahad, November 23, 2003

Sebelum ni aku penah catat, perjalanan pulang ke muar paling cepat dari KL naik bas ekspres, 2 jam 18 minit. Bas Mayang Sari. Laju betul bas tuh.

Hari ni (semalam) aku catat pulak perjalanan paling lama, lebih kurang 4 jam. Bas Transnasional, 1st time balik muar naik bas Transnasional. Tak senang duduk aku dalam bas tuh. Lame giler. Cam Napong balik Penang lak rase.

Mule² jalan KL - Seremban agak jammed. Pastu smooth jek. Berenti sat kat Ayer Keroh. Lepas kuar kat tol Tangkak, masuk Sungai Mati, menghale ke Jambatan terus jammed. Teruk giler jammed. Tensen aku. Terkejut gak sebab besenye habis kuat jammed menghale ke Jambatan pun sampai Pt Bunga (+/- 2km dr jambatan) jek. Ni kat Sungai Mati (+/- 10 km dr jambatan). "Panjang giler siot jammed. Silap² buka pose dalam bas kite nih," Seb baik ade Cine balik ngan aku. Takde ar aku boring sangat.

Eventually, sampai gak aku kat bus stand lebih kuang kol 6.40 (bertolak dr pudu +/- 2.35 pm). Balik umah nengok umah dah lain. Dulu puteh. Skang oren. Giler ah! Ayah cat umah sensorang? "Tak abes lagi ayah cat nih. Sok bangun pagi², tolong sambung cat umah," Huhu!

*****

Iftar Room 116 Abu Bakr College [abc 116]
Date/Day : 19 November (26 Ramadhan) / Thursday
Venue : Taj Restaurant [Maple], SS 14, PJ

7 orang pegi. Aku, zabidi, ahsan, pok, nazri, juan, batak. Plus sorang jemputan dr bilik sebelah, muklis. Makan, purata RM 10 sorang. Nasik campur Mamak ader. Nan garlic ade. Tandoori ade. Layan siot. Pas makan, sembahyang kat masjid bulat. Pastu jalan² kat Jaya Supermarket. 3 orang balik kol 9, ujan lebat. Yang lelain kol 10.Giler ah. Malam tu Juan demam. Pok shopping baju raye. Aku tak bli ape². Da tak larat, makan sampai RM 12.

Tiada ulasan: