Cari Blog Ini

Selasa, November 25, 2003

Malam rayer. Malam raye yang baru bagi aku. Sebab malam raye taun nih, adalah malam raye paling penat. Kenape? Sebab persiapan taun ni start lambat. Kalau taun² lepas besenye sminggu sbelom raye da start ngemas. Ni tak. Aku balik pun da tinggal due hari nak raya. Abang ngan angah pun gitu.

So all were begun this morning. Cam biase aku kene kontrak lap grill kat umah yang ade 8 kesemuenye. Dah 4 kali raye dah aku kene kontrak ngan ayah. Tensen gak. Huhu! Cerewet tol nak wat. Then, keje aku jugak, lap kusi², sofa² sume plus bersihkan sawang kat ceiling. Sesambil tu seperti bese gak aku anyam ar ketupat, 10, 20 bijik.

Taun ni gak aku leke keje kemas umah sampai lupe nak gi umah Mak No, bese tiap2 malam raye ade tahlil lepas isya'. Die da pesan dah petang tadi. Tapi aku lupe. Sume dalam umah lupe. Huhu!

Pape pun esok raye!!! Aku pakai baju kaler pink!

p/s : call ebby tadi.. (mase tgh wat jurnal nih) last skali die cakap i lap u.. huh? Apakah? Ampeh tol. Kakak die yang cakap tuh.. nyebok nyampuk orang tgh call. Memang aku dah perasan giler ar tadi... huhu

Tiada ulasan: