Cari Blog Ini

Sabtu, November 03, 2007

High Lift Devices?

Bismillah.

Tengah takde orang dekat common room tingkat 4 asrama nih. Tempat yang bese aku online kalo nak online selain dari lab kat PN; penerbangan. Derang sume tengok bola kat luar, g gak jap tadi, ade cafe dekat je, jalan kaki.

Alhamdulillah, setakat ni ok duduk dekat Bandung. Seronok ['seronok' kalau dekat Indon maksud nye lucah/tak senonoh; contoh ayat - 'dia suka menonton filem seronok'. atau 'jangan lah pakai pakaian yang seronok']. Kalau bahasa Indon yang sesuai untuk seronok - 'betah'. Selalu je orang tanye aku kalau tau aku ni orang Malaysia yang baru 2 minggu duk Bandung, 'Gimana Bandung? Betah?'. 'Betaaaahh... tiris pisan..'. Tiris pisan tu plak bahasa Sunda maksud dia sejuk giler.

Aah. Lupakan bahasa dan keseronokan Bandung. Apa tugas aku kat ITB nih? Itu tujuan utama sebenarnya.

Aku dimasukkan di dalam kuliah Perancangan Pesawat [Aircraft Design]. Assignment sepanjang semester ialah untuk merancang [design] pesawat yang boleh terbang seluruh dunia tanpa henti. Its a competition. Siapa yang paling hebat, die yang paling dapat banyak point untuk carry mark. Ade 7 group, 5 antara kami di bahagikan pada 5 group yang bertuah di pilih random.

Aku ingatkan, aku akan jadi pemerhati je dalam group aku [sebab masuk-masuk group, pertandingan da setengah jalan da]. Tapi rupenye, groupmate aku mengharap sesuatu dari aku. Isk. Kalau group2 kawan aku yang lagi orang tu discussion sampai 4,5 jam [serius tak tipu, derang diskusi nye lame2], group aku plak diskusi die kejap je. Tapi ade tugasan yang boleh tahan penting aku dapat - memeriksa high lift devices, cocok atau enggak dengan kapal terbang group kami. Kalau nggak, apaan aja alternatif yang cocok?

Uh. Sekarang ni tengah search kat internet.

Mereka memang dasat dalam kompetisi nih. Begitu detail. Macam betul-betul wat katebang. Masing-masing melakukan yang terbaik. Semuanya tersusun, organized. Aku respesct derang dalam hal nih. Mudah-mudahan aku dapat sesuatu yang baik dari mereka.

Esok ke Bosscha, Lembang. Sate kerinchi femes kat kawasan bukit bukau tuh. Nak makan sate kerinchi [sate arnab] ? Hehehehe.

Pada yang jawab exam, jawab baik2.
Pada yang baru sampai rumah, selamat sampai rumah dan bertemu keluarga. Alhamdulillah =]

Buat keje dulu...
Jumpa lagi.

Tiada ulasan: