Cari Blog Ini

Khamis, Jun 12, 2008

EIT Oh EIT

Ade lagi kurang 3 minggu nak habiskan EIT.
Ape yang da aku dapat dari 8 minggu nih?
Ilmu maintenance kapal terbang yang terbentang luas kat sini belom habis aku tuai
Dan mungkin takkan habis nak tuai semua
Dunia pekerjaan yang menyeronokkan
Segala perangai manusia ada depan mata
Yang elok
Yang tak berape nak elok
Yang sangat teruk pun ade
Segala pengurusan organisasi aku belajar
Yang bagus
Yang berserabut pun ada
Tapi yang paling berharga
Adalah ilmu yang aku dapat dekat sini
Sana sini kat tempat kerja ade ilmu
Tinggal carik tak carik je
Antare nak dengan tak nak je
'Aku sughuh nko belajooooor' Tuan Sulaiman selalu cakap kat kiteorang dengan loghat Muo die yang pekat
'Nko.. nko buat ape nih? Ha? Nko.. Nko taaauu ke amendee yang nko buat ni? Ha? Nko cek tak kat manual tu amende yang nko buat nih? Ha? Kang kalo aku tanye nko tak dapat jawab. Haa.. Cemaaaanee ni ko nak jadik engineer'
Nasihat dari Tuan Sulaiman, Tuan Yazid, (to name a few) dan ramai lagi tak henti henti menrjah ke telinga kami
Walaupun sedikit harsh
Biasa la kan
Polis
Semalam
Semalam Najib budak MIAT ajak aku buat surat
Surat untuk minta kebenaran Polis nak ikot pegi join operasi naik kapal terbang
'Ko letak la name ko dalam surat kiteorang' baik orang nya Najib
Lepas tu serahkan pade Tuan Yazid, Ketua Jurutera Pengkalan Semenanjung
'Aku.. Aku setuju korang sume nak ikot. Bagus. Walopun ko sume kene bayo sendiri hotel, mahal jugak tu. Semalam dalam 120inggit. Biasenye 2 malam. Kongsi berdua ke. Sorang da 120 inggit. Makan lagi. Mau dekat 200 jugak. Tapi, bagi aku, bagus. Ko nak bayo pengalaman naik kapal dengan 200? Tak dapat.. ko tau? Ko bayo 500inggit nak naik kapal kite nih pun tak dapat. Pegi pegi. Aku memang galakkan. Nanti aku forward surat ni kat Perancang,' Tuan Yazid cakap.
Dr Raed nanti yang datang evaluate aku
Aku dah emel tapi die lom balas
Mungkin die tak dpt emel aku
Kene tepon die nih tanye bile nak datang
Ala risaunye nak present ape tatau
Sekian EIT Oh EIT

Tiada ulasan: