Cari Blog Ini

Sabtu, Mac 18, 2006

1502 MLCC

Tak pernah2 aku tulis blog, tp hari ni telah buatkan jari-jemari aku berlari-lari di atas papan kekunci menerima arahan daripada minda yang berserabut ini..Argghh...tak lupa gak thanks to tuan punye blog ni..azamkukuh bagi aku tumpang tulis hari ni..oit, jimin hait, syukran..

CCLM 2051..
Subjek yg menyebabkan segala2nya jd tak tentu hari ni...CCLM 2051 telah menyebabkan aku terpaksa ponteng halaqah masjid aku, kerana CCLM 2051 jugakla aku xdpt jumpe perwakilan hai'ah dari Jeddah, Arab Saudi..CCLM 2051 jgkla sebabkan hari sabtu aku terbuaaang masa..semuanya kerana nk kejar 0.5 yang tak sampai 1 tu...

Awal2 masuk kelas di awal sem dulu, dh ada mcm merepek aje dah...kelas aku tak sampai 25% laki dgn akula 'rajin' sgt nk bersuara awal2 tu suruh tuka tmptla..apela...subjek yg bg aku ntahlah...hmmm..tp yg aku agk suke sbb ramai permaisuri dlm kelas nih..ngeh3X....namun apela sgt permaisuri2 yg ada ni..berbanding 2 jam mlm Khamis nk dihabiskan setiap minggu semata2 merebut kredit yg tak smp 1 tu...Pertengahan sem aku dh mula rasa bosan, lalu terpancarla aksi2 aku yg cuba m'hilangkan ke'tension'an dan ke'boring'an dlm kelas...tetiba jd ringan pulak mulut nk beri komen kt Akram as a 1st public speaker dlm kelas...namun bila ramai sgt dah yang present, rasa boring menjelma lagi..kdg2 aku keluar ngan Wan g 'bersidai' kt luar kelas lepas minum air kt water cooler...

Lagi seminggu giliran firs, die mula sibuk2 tanya aku ape nk dibentang, mcm2 tajuk aku suggest dan mcm2 fe'el die aku tgk makin nk dekat giliran akhirnya isu Insulting Cartoon yg dipilih...aku bersetuju namun tak puas hati pulak dgn komen yg die terima..."Actually this issue is not allowed because regarding politicial issue..bla..bla..bla..." aku jd gundah,serba salah walaupun aku tak buat salah..akhirnya bila smpai giliran aku, isu yg sama masih aku 'pertaruhkan' untuk dipersembahkan semata2 tak puas hati dgn komen untuk firs. akhirnya aku jugak yg kena! mlm tu aku terdiam terkelu dan terkilan. benci ada namun tak lama. Sbnrnya aku dh plan tajuk lain namun hanya kerana tak puas hati aku tukar tajuk akhirnya hmm.....2,3 minggu lepas tu, aku sedar persembahan aku kala itu mungkin effekkan markah aku untuk public speaking lalu aku rasa aku kena cover balik ni. maka jd la aku side commenter(?) untuk org2 yng terakhir buat public speaking spaya aku dpt cover balik markah aku..smp akhirnya K.Aidil cepat jer nk suruh aku atau nk buat ape2.."Ya Husaini, what if..bla2...."

CCLM 2051..
Bg sesetengah org, xde ape2..namun rasala sendiri bahangnya mcm aku cerita kt atas..geram betul aku hari ni, dari pukul 1.00ptg ke pukul 11.00 pg, dari pukul 11.00pg ke pukul 2.30ptg, akhirnya dari 2.30ptg ke pukul 3.15ptg...huh..penat usah dibicarala, masuk2 je..dah macam2 ayat yg keluar, itulah inilah..nak2 lama bangat duk dlm tu...

15 minit...

30minit...

45 minit...

akhirnya 1 jam 15 minit..dah tak larat aku tunggu dlm tu...

Kata International Trainer,"The main audi there? It cannot fix for 700 people.."
Aku jwb dlm hati, " kterg dulu Ta'aruf Week 960 org muat je dlm Main Audi tu..." >>> 1st tak puas hati

Kata depa as a whole, "You want to submit this to the Stadd and now we are (representing) the Stad, you should do like a real."
Aku jwb lagi dlm hati, " aku pernah deal ngan Stadd sendiri specifically SPICE xdela dtanya soalan2 'bijak' camni..eee..">>> 2nd tak puas hati

nk cite lagi bykla tp biar aku b'tau yg penting jer...

The moment she(?) said, "You cut the tie there and paste it for Naeem.." and the whole room are 'happy' with that kind of foolish joke, ekspresi aku dh start berubah, emosi aku dh mengamuk, ini mmg kemuncaknya..mmg aku dah lain daripada td, klu td aku cuba untuk setenang mungkin dan buat yang terbaik, sekarang tidak lagi....The sister wonder my face after KIVing our proposal then she asked,
"Husaini, are you disspointed?"
" No comment!" (tak pernah2 aku jawab dgn jawapan cmni dlm situasi yg boleh bg markah atau potong ni..)
"Why no comment?"
"Because I don't want to comment!" ( aku dah mula nk rasa ber'keras' no more try the best or whatever..aku dh tak buat the best ni)
"Thats is not the way you answer the question.." She replied and I just keep silent...(aku dh panas hati, nk wat cmne...)

"Husaini, are you the President of ENGENIUS?"
"Going to be..."
"You are voting for that or what..or want to lobby?"
"May lobby for that"..Some of my friends dah tersenyum ketawa, namun aku ttp bermuka skema (muka geram sbnrnya)..
"So...if you want to be the President, you should bla...bla...bla..then the people will vote for you" Aku dah tak amik kisah ape die cakap, yg penting aku nk habis cepat...

"Ok Husaini?"
"Hmm ok.." Aku jawab smbil mengukir sdikit senyum pahit krn aku tahu dgn ekspresi masam dan upset aku, maybe takkan hbs lagi..so aku snyum2 kn diri dgn harapan ia akan berhenti...and its work.

"All the best for final exam and Husaini, good luck for your election " last words untuk kiterang
"Thank you.." sambil aku ketawa dalam hati...tak pernah2 aku fikir aku layak nk jd Presiden sebuah badan yng mewakili lebih pelajar Kulliyyah yg paling ramai kt kampus ni...sapela aku..hnya subcomm Enginpreneurs dan specifik lagi bahagian O-SCENT. Pipah;pemegang jawatan timbalan setiausaha ENGENIUS pun mungkin tak terfikir nk cakap mcm aku cakap...namun itulah final presentation for CCLM 2051..buat aku ckp yang ntah ape ntah...aku tak MENIPU tp aku terpanggil untuk MERAPU dan HARI BIRU....

Keluar je EDU LR 4, aku terus melangkah laju meninggalkan semua..aku dh xnk ape2 dh related to CCLM 2051, no thanks for members, no tips for next presenters..ape yg aku fikir aku nk cepat balik dan tinggalkan tempat 'bersejarah' ini. Aku nak paksa jari-jemari aku berlari di atas papan kekunci ini..inilah hasilnya...aku dah tak kisah die ank approve ke nak KIV ke..yg penting sebarang tindakan dia membawa kpd satu hasil:TAKDE MENDE PUN!! kerana apa, ia hnyalah proposal paper yang dibuat oleh pelajar2 yang amik CCLM 2051 untuk dipersembahkan menggantikan peperiksaan bertulis. Approve ke reject ke KIV ke, program2 yg kononnya diproposalkan itu TAKKAN berjalan jugak...ia hnya KONON semata2, so aku memang xkisah cuma yg aku kisah sebab nk buat dan present mende KONONnilah mcm2 program seharian aku tergendala...

Akhirnya, kepada sape2 yg rasa pelik kenapa who_cent (also known as No-To-Denmark) tulis blog yg mcm tak rasional ni, maafkanlah dia...dia tak berubah spt yg anda kenal dia cuma hari ini amarahnya memerah..dan kepada Trainer CCLM 2051 SECTION 32, KaK Nurul Aidil Ishak..terima kasih kerana jalankan tugas dgn baik dan cemerlang, dan semoga berbahagia di harinya kelak..InsyaAllah andai ade rezeki kesmpatan dan masa, sampailah kami ke sana..dan kepada kawan2 segrup presentation, kalau sayalah yg menyebabkan 0.5 tu tak jadi 2 pada slip keputusan peperiksaan anda.. jari disusun maaf dipohon..

Sebelum berundur, thanks again to jimin for give me space and opportunity to jot down something here...May Allah Bless You Always...Wassalamu'alaikum warahmatuLLahi wabarakatuh....

Tiada ulasan: